WorKshop adviseren in 45 minuten

Workshop adviseren in 45 minuten is ideaal als je deelnemers tijdens een congres of bijeenkomst even iets anders wil bieden.

Weet hoe je adviseert

Workshop adviseren in 45 minuten.
Mensen geven graag, vaak en veel advies. Om daarmee anderen te helpen hun doelen te bereiken of om hun persoonlijke of professionele situatie verbeteren. Maar hoe stel je vast wat een verbetering is? Wat is de beste manier om iemand daarbij te adviseren? En vooral, welke kwaliteiten en vaardigheden moet je bezitten om deskundig advies te kunnen geven? De gehele workshop bevat theorie, tips en trucs, praktijkvoorbeelden en oefeningen. Het geeft de deelnemer duidelijk inzicht in de vaardigheden die nodig zijn om een professioneel adviseur te worden en het leert hen hun eigen adviesstijl te ontwikkelen.


Jammer dat mensen geen problemen kunnen ruilen: Iedereen weet namelijk het beste hoe het probleem van de ander op te lossen is…

Workshop adviseren in 45 minuten

Voor een workshop in een proeverij of als break tijdens een congres kan ik in 45 minuten de deelnemers het verschil tussen de verschillende adviesrollen laten ervaren. De rollen van een coach, adviseur en expert worden vaak als het hetzelfde gezien want ze adviseren in de 3 rollen.
Woorden worden vaak ongemerkt containerbegrippen en daardoor zien of kennen opdrachtgevers het verschil tussen een coach, adviseur en expert niet meer. Opdrachtgevers die een medewerker zonder eigen hulpvraag naar een coach sturen. Of dat er een adviseur wordt ingevlogen, die ondanks alle goede intenties, zijn gemaakte advies-uren in rekening brengt terwijl de situatie om een directe en snelle oplossing vroeg. Of dat de hulp van een expert wordt ingeroepen alleen de adviesvrager had meer aan een klankbord dan een kant klare oplossing.

Variaties in de inhoud

Op zich kun je de deelnemers hier al 45 minuten mee “vermaken”. Maar ik kan ook het onderdeel en/of vaardigheid de juiste vragen stellen inbrengen. Door de juiste vraag weten te stellen krijg je een rijker antwoord. Op de juiste manier en to the point vragen stellen vinden mensen in het algemeen lastig. Ik maakte het onlangs weer mee bij de begeleiding van een intervisie. Worstelen met lange intro’s voordat de daadwerkelijke vraag werd gesteld.

Op zoek naar andere workshops zoals netwerken en acquisitie. Kijk dan ook hier.

Complete workshops

Uiteraard verzorg ik ook complete workshops adviseren.
Neem contact met me op en dan bespreken we de vorm en inhoud.

Workshop Mijn bedrijf groeit

GROEI kan ook een keerzijde hebben. Als het te snel gaat en jij of je bedrijf er nog niet klaar voor is, dan kun je aan groei zelfs ten onder gaan. Het kwijtraken van de regie, maar ook tekort aan bijvoorbeeld werkkapitaal en personeel, is dan een veel voorkomend probleem.

Interactieve bijeenkomst


Hoe kun je dit voorkomen en de groei in goede banen leiden? 
Recht Direct en OndernemenPlus organiseren op dinsdag 16 april een workshop “Mijn bedrijf groeit” voor en door ondernemers.
Tijdens deze interactieve bijeenkomst gaan we in op de volgende onderwerpen:

Norman Klarenbeek & Andrew David (Ondernemerscoaches OndernemenPlus):

Ken jij jezelf als Ondernemer? 
* Slechts 28% van de ondernemers heeft een juist beeld van de eigen ondernemerskwaliteiten
* Koers en visie: de stip op de horizon bij GROEI
* In welke fase zit jouw bedrijf?

Lobke Lemmen & Loes Ewals (Juristen Recht Direct):

Juridische tips bij GROEI
* Ondernemerszaken: welke rechtsvorm past bij mijn bedrijf, blijf ik enig eigenaar, doorgroeiwensen qua huisvesting
* Personeel: interactie met personeel, personeelsdossiers, bedrijfsreglement, flexibele schil
* Contracten: juridische impact grote contracten, algemene voorwaarden

Workshop Mijn bedrijf groeit
Wanneer: Dinsdag 16 april
Locatie:    Recht Direct
Adres:      Heuvelstraat 14, Deurne

Programma 
15.00 uur – Inloop
15.15 uur – Workshop
17.00 uur – Borrel

MELD JE HIER AAN

Over OndernemenPlus

OndernemenPlus is het landelijke netwerk van ervaren ondernemerscoaches. Daarnaast hebben we een uitgebreid netwerk van specialisten, die betrokken worden om specifieke vraagstukken op te lossen.
Ons specialisme is persoonlijk ondernemerschap. Iedere ondernemer is namelijk uniek.
In onze visie “maakt de vent de tent”.


Weet hoe je adviseert

Mensen geven graag, vaak en veel advies. Alleen… wanneer wordt je advies opgevolgd? Waarom word je soms bedankt, terwijl je alleen maar hebt geluisterd? In deze workshop krijg je handige tips – maar je ontdekt ook de valkuilen! – van adviseren. Het is een workshop, dus je gaat ook aan de slag met een paar technieken.

Vlotte, energieke, interactieve workshop

Op zoek naar een workshop waarbij jij of je medewerkers in een dagdeel op een vlotte energieke en interactieve wijze weer duidelijk wordt gemaakt wat de essentie van adviseren is? Dan is deze workshop interessant. Ik maak daarbij gebruik van het door ons geschreven boek Skills Adviseren (Pearson ISBN 978-90-430-1798-5) voor Hbo-instellingen. De theorie blijft daardoor begrijpelijk en gewaarborgd. En vooral praktisch.

80% doen / 20% theorie

In de workshop “Weet hoe je adviseert” mag je verwachten dat je 80% aan de slag bent en 20% theorie krijgt. Uiteraard bespreken we van te voren waar de accenten moeten worden gelegd en wat de output van een dagdeel moet zijn.

Ken je de verschillende adviseursrollen coach, adviseur en expert?

Woorden worden vaak ongemerkt containerbegrippen en daardoor zien we het verschil tussen een coach, adviseur en expert niet meer.
Opdrachtgevers die een medewerker zonder eigen hulpvraag naar een coach sturen. Of dat er een adviseur wordt ingevlogen, die ondanks alle goede intenties, zijn gemaakte advies-uren in rekening brengt terwijl de situatie om een directe en snelle oplossing vroeg. Of dat de hulp van een expert wordt ingeroepen alleen de adviesvrager had meer aan een klankbord dan een kant klare oplossing.
Lees hier meer.

Voordelen van de H4 workshop “Weet hoe je adviseert.”

  • Je wordt ontzorgd.
  • Je hebt een klankbord.
  • Je krijgt tevreden deelnemers.
  • Je hebt een vaste prijs.
  • Je krijgt een betrokken en plezierige workshopleider met jarenlange ervaring.

Bel of mail me

Bel me op 06 12467429 of mail via info@hvier.nl
Hartelijke groet, Andrew David

Zie hier ook mijn andere workshops

Workshop OndernemersProfiel

Workshop OndernemersProfiel

Deze workshop wordt veelal door ondernemersverenigingen afgenomen. Een interactieve bijeenkomst waarbij de leden inzichten door hun OndernemersProfiel. Geen droge presentatie maar de leden zijn aan het werk. Er wordt gewerkt met het resultaat van het OndernemersProfiel

Hoe vaak kijk jij als ondernemer in de spiegel van je eigen bedrijf en neem je JEZELF daarbij ook onder de loep? Pak nu even dat moment en gun jezelf door te gaan met lezen. Eigen onderzoek op basis van data van vele duizenden OndernemersProfielen toont aan dat slechts 28% van de ondernemers een juist beeld heeft van hun ondernemerskwaliteiten. Jij bent de trekker, visionair maar zeker ook de beperking van je onderneming. Ken jezelf! Alleen dan kun je een succesvolle strategie kiezen die je eigen zwakke punten aanvult of compenseert.

Ben jij de pionier, verkoper, manager of vakman? Iedere ondernemer heeft al deze denkstijlen in zich, maar met een natuurlijke voorkeur voor een bepaalde denkstijl. Dat is de denkstijl die doorgaans de boventoon voert en bepaalt hoe je denkt en handelt. 

HOE VERHOUDEN DE DENKSTIJLEN ZICH BIJ JOU?

Klik op onderstaande banner om daar heel snel achter te komen. Je hoeft geen gegevens in te vullen!

Ken jij jezelf als ondernemer?

Wil je weten hoe het bij jou werkelijk zit? Maak dan de wetenschappelijk onderbouwde uitgebreide scan die al door meer dan 700.000 ondernemers is gemaakt. Ik heb ondertussen meer dan 600 van deze scans afgenomen en weet wat de scan kan betekenen voor je. 

Nieuwsgierig geworden? Bel op 06-12467429 of mail mij via andrew(@)hvier.nl

Intervisie als methode bij het beter worden in je werk

Intervisie als methode bij het beter worden in je werk

Aankondiging
In samenwerking met de belangenvereniging FNV Zelfstandigen worden er op de volgende data workshops in Utrecht gegeven:

Data / tijdstippen:

Intervisie: 25 januari 2019, 10:00 – 13:00 uur
Intervisie 12 april 2019, 10:00 – 13:00 uur
Intervisie 8 november 2019, 10:00 – 13:00 uur

Aantal deelnemers:: 8 – 10 personen

Intervisie als methode bij het beter worden in je werk.
Intervisie is een waardevolle methode om te werken aan de ontwikkeling van vaardigheden, inzichten, bewustwording en beroepshouding. Dat doe je door o.m. door ondersteunen, leren, adviseren.
Bij intervisie:

  • nodig je uit tot zelfreflectie,
  • ondersteun je elkaar,
  • vergroot je je deskundigheden,
  • leer je voortdurend van praktijkervaringen van en met elkaar.

Je komt vrijwillig en op gelijkwaardige basis bijeen.

Voor wie is intervisie interessant?

  • Als je in je vakgebied als zelfstandige alleen werkt, maar graag wilt weten hoe andere collega’s hun vraagstukken oplossen.
  • Als je graag andere collega’s uit je beroepsgroep wilt helpen met het oplossen van bijvoorbeeld vakinhoudelijke, ‘technische’ kwesties, maar ook vraagstukken, die met het persoonlijk functioneren te maken hebben.

In deze workshop maak je kennis met verschillende intervisiemethodieken en de kracht van het stellen van de juiste vragen. Verder krijg je tips hoe je praktisch jouw eigen intervisiegroep(en) kunt opzetten.

  • Er wordt natuurlijk gewerkt met eigen praktijkcases.
  • Je maakt kennis met verschillende intervisiemethodieken ( w.o. roddelmethode, vijfstappenmethode, clinicmethode) .  Aan het einde van de workshop heb je handvatten om zelf van start te gaan met een intervisiemethodiek.

Hartelijke groet van Andrew David (H4 organisatie training advies) www.hvier.nl

Aanmelden workshops: Hier aanmelden voor de workshops intervisie zelfstandigen.

Tutoyeren of vousvoyeren?

Tutoyeren of vousvoyeren?

Oftewel iemand met jij of u aanspreken?

Afgelopen week was ik spontaan bij een kapper binnengestapt om mijn grijze haren weg te laten knippen zodat de nog aanwezige donkere haren weer de overhand kregen. Wat me opviel was dat deze jonge kapper, met Iraakse roots, me tijdens het knippen met u aansprak. En u werd met een gemeend respect voor de oudere persoon uitgesproken. Niet met de gemaakte vraag zoals het vaak in de horeca gebeurd. ‘En meneer wat wenst u te drinken?’ Waar je duidelijk aan de intonatie hoort dat de klant met u moet worden aanspreken.

Op Hbo-instellingen waar ik regelmatig workshops geef valt me het vaker op dat studenten met een “niet-Nederlandse achtergrond” je eerder aanspreken met u. “Nederlandse” studenten daarentegen beginnen vaak met je en jij. Daar heb ik op zich geen probleem mee zolang het maar met respect gebeurd. Minder vind ik dat ze in een e-mail beginnen met ‘Hey, kun jij dit of dat voor mij regelen?’ Dan vraag ik me af of we vroeger met elkaar hebben geknikkerd? Ja, van die generatie kom ik.

Aanspreken van hoogwaardigheidsbekleders

Onlangs sprak Jesse Klaver in een openbare brief premier Rutte aan met “Beste Mark”. Persoonlijk was het beter geweest als Jesse Klaver gewoon de officiële aanhef met Geachte premier Rutte had gehanteerd en tussen haakjes Beste Mark had geschreven. Je laat zien dat je de functie respecteert maar dat je de brief ook aan de persoon zelf hebt geschreven.

You

Engelsen hebben het woord “You” maar dat is tegelijkertijd ook de beleefdheidsvorm. Het woord “Thou”, verwant aan het Duitse Du of Franse Tu, wordt nog nauwelijks gebruikt.

Een tussenvorm tussen jij en u zou het Brabantse gij of ge kunnen zijn. Brabanders hebben het voordeel om het woord gij te gebruiken als ze tussen jij en u willen blijven.

Hoe staat het in het zakenleven?

Afhankelijk van de branche en/of dienst is u gebruikelijk. Het voordeel om iemand met u aan te spreken is dat het zakelijk blijft. Soms merk je dat het wringt bij de u-zegger. Je merkt dat hij of zij liever jij tegen je wil zeggen. Het komt gekunsteld over.

Wie neemt het initiatief om te tutoyeren?

Zelf luister ik bij zakelijke gesprekken hoe de ander zich voorstelt. Begint deze met alleen zijn achternaam en functie. Bijvoorbeeld ‘Ik ben Vlieringa en vestigingsmanager’ dan zal ik hem in de eerste instantie met u aanspreken. Afhankelijk van mijn rol of positie zal ik tijdens het gesprek vragen of we elkaar kunnen tutoyeren. Tot op heden heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand daar een probleem mee had. Wel krijg je soms de grappige opmerking: ‘Maar natuurlijk mag u, je tegen me zeggen als ik ook je tegen u mag zeggen.’

Wat zegt de etiquette?

Wanneer mag je overschakelen op ‘je’ en ‘jij’? Zou je de “voorgeschreven” etiquette volgen dan neemt een hoger (in functie) geplaatste het initiatief ten opzichte van een lager geplaatste. Of een ouder persoon neemt het initiatief ten opzichte van een jonger persoon. En de vrouw ten opzichte van de man. (Voor de duidelijkheid dat schrijft de etiquette voor en niet ik.) Zo is ook de respectievelijke volgorde. Bijvoorbeeld: is de vrouwelijke gesprekspartner jonger dan de man, dan doet de man het voorstel om te tutoyeren. Want de oudere neemt het initiatief ten opzichte van de jonger. Het blijft een richtlijn.

Ga je voor safe kies dan voor u en weet dat niet iedereen het zogenaamde jij-jouwen op prijs stelt. Daarnaast laat je zien dat je de huidige etiquette kent.

De kapper deed zijn werk overigens voortreffelijk. Het kon namelijk de goedkeuring van mijn aanwezige eega wegdragen. Na zijn afscheidswoorden: “Graag zie ik u weer terug.” Verlieten we de kapperszaak.

En wat zegt u zelf?

Hoe staat u als lezer in het tutoyeren dan wel vousvoyeren? Ik ben benieuwd naar uw reactie.

Workshop voor introverte netwerkers

Workshop voor introverte netwerkers in huiselijke omgeving

 

♥ Klein gezelschap van 6 deelnemers

♥ Huiskamersetting

♥ File vriendelijke tijden 10:00 tot 15:30

♥ Inclusief lunch

♥ Workshop o.l.v. professionele workshopleider Andrew David

Introverte mensen kunnen niet netwerken

Regelmatig geef ik workshops in Netwerken. De deelnemers hebben vaak een makkelijke babbel en doen spontaan mee.
Maar daarnaast zijn er regelmatig deelnemers die eerst de kat uit de boom kijken. Antwoord geven op het moment dat ze persoonlijk worden gevraagd wat ze van iets vinden. De reden dat ze de workshop volgen is omdat ze weten en vinden dat ze met belemmeringen hebben te maken. Bijvoorbeeld niet goed weten hoe ze koetjes en kalfjesgesprekken moeten houden of menen dat ze zich in de zakelijke wereld anders moeten gedragen. Zich verplicht voelen direct en spontaan antwoorden te moeten geven. In grote groepen voelen ze zich niet prettig,

In twee-gesprekken met hen geven ze aan dat ze weten dat netwerken belangrijk is voor hun bedrijf  of het vinden van een nieuwe baan alleen niet goed weten hoe ze dit kunnen aanpakken. Ondanks de aandacht die ik ook graag aan hen schenk vinden ze het prettiger om in duo’s of kleine groepjes te werken aan bijvoorbeeld opdrachten of het voeren van discussies. Introverte mensen kunnen wel netwerken zolang ze maar weten wat hen het beste past om actief te kunnen netwerken.

Herken je jezelf hierin dan kan deze workshop je helpen om te ervaren welke netwerkvaardigheden jou het beste bevallen en het meeste rendement opleveren in jouw geval.

Het resultaat van de workshop voor introverte netwerkers in huiselijke omgeving

Je leert een actief netwerk opzetten, onderhouden en uitbouwen. Na afloop heb je diverse vaardigheden aangereikt gekregen om mensen te benaderen en een afspraak met hen te maken. Daarbij heb je ervaren wat je het beste of het prettigst vindt om op jouw manier te kunnen netwerken. Daarnaast heb je nieuwe inzichten om met personen in gesprek te gaan over raakvlakken tussen hun situatie en jouw interesses. Dit alles met het uiteindelijke doel om een actief netwerk op te bouwen waar je bijvoorbeeld op de hoogte blijft van de laatste trends of ambassadeurs vindt voor promotie van je dienst en/of product. Netwerken is ten slotte een onderdeel van je bedrijfsplan.

Tijdens de workshop ben je vooral bezig met het ervaren welke persoonlijke praktische netwerkvaardigheden jou het best passen. Er is ruimte om te netwerken in een veilige en huiselijke omgeving. En als je dat wilt om te experimenteren.  Als deelnemer leer je ook van de input van anderen en is er veel aandacht voor de praktijk, bijvoorbeeld door verschillende simulatiespelen en praktijkopdrachten.

 

Aanmelden voor Workshop netwerken voor introverte netwerkers in huiselijke omgeving op 15 februari 2019

Meer weten klik dan hier.

 

 

 

 

Netwerken en Acquisitie FNV Zelfstandigen workshop

Netwerken en Acquisitie workshops

Aankondiging
In samenwerking met de belangenvereniging FNV Zelfstandigen worden er op de volgende data workshops in Utrecht gegeven:

Data / tijdstippen:

  • Netwerken: 17 mei 2019, 10:00 – 16:00 uur
  • Acquisitie: 6 juni  2019, 10:00 – 16:00 uur
  • Netwerken: 11 oktober 2019, 10:00 – 16:00 uur
  • Acquisitie: 25 oktober 2019, 10:00 – 16:00 uur
  • Netwerken: 29 november 2019, 10:00 – 16:00 uur

Aantal deelnemers:

  • 10 – 16 personen

Inhoud van de workshop Netwerken en Acquisitie

Leer een actief (zowel persoonlijk als zakelijk) netwerk opzetten, te onderhouden en uit te bouwen. Na afloop beschikt u over diverse vaardigheden om mensen te benaderen en een afspraak met hen te maken.

Ook bezit u de kennis en vaardigheden om met hen in gesprek te gaan over raakvlakken tussen hun situatie en uw interesses. Dit alles met het uiteindelijke doel om een actief netwerk op te bouwen waar u bijvoorbeeld op de hoogte blijft van de laatste trends of ambassadeurs vindt voor promotie van uw dienst en product.

Netwerken is een onderdeel van uw bedrijfsplan. Het merendeel van de ondernemers vergeet dit vaak mee te nemen. Met het volgen van de training netwerken legt u ook een stevige basis voor de vervolgworkshop Acquisitie.

Wat vonden deelnemers van deze workshop?

‘Ik heb zowel de workshop Netwerken als Acquisitie via FNV Zelfstandigen gevolgd, die beide door Andrew werden gegeven. Hij is een bevlogen docent, leidt de workshop in prima banen, heeft aandacht voor elke cursist en geeft ook individuele tips. Andrew komt bij vragen of problemen met pakkende voorbeelden. Beide workshops heb ik als waardevol en inspirerend ervaren. Ik raad andere ondernemers van harte aan om beide workshops te volgen, omdat deze goed op elkaar aansluiten en tezamen een meerwaarde vormen.’

José van Mil-Verleun

Zorg zonder Ruis

‘Tijdens verschillende workshops die ik van Andrew heb mogen ontvangen stelde hij goede vragen. Zijn vraagstelling is confronterend maar Andrew let goed op of iedereen zich nog comfortabel voelt. Dit zijn vaak de momenten waarop je echt wat leert. Na de workshop nam hij nog uitgebreid de tijd om met mij te reflecteren over mijn situatie. Daarbij kwam hij met vele nieuwe ideeën die mij geïnspireerd hebben. Dit heeft me echt verder geholpen. Ik beveel Andrew aan als trainer en personal coach vanwege zijn doortastendheid en persoonlijke aandacht. Bedankt Andrew !’

Tijl Bouman

Wat zeggen Mary Remijnse en Jurre Tjaarda over de workshop Netwerken en Acquisitie op LinkedIn

Review Mary Remijnse met Jurre Tjaarda Netwerk en Acquisitie FNV Zelfstandigen workshop - H4 Training Advies Organisatie
Mary Remijnse met Jurre Tjaarda

Onderwerpen

  • Zicht hebben op persoonskenmerken en product/dienst
  • Promotie off line en on line
  • Zakelijke contacten leggen
  • Soorten netwerken, doel en functie van netwerken
  • Vaardigheden en fouten bij netwerken
  • Effectieve netwerkgesprekken
  • Communicatieve vaardigheden bij netwerken

Hartelijke groet van Andrew David (H4 organisatie training advies) www.hvier.nl

Aanmelden workshops:
Hier aanmelden voor de workshops netwerken en acquisitie

Feedback op de workshop Netwerken

Feedback op de FNV ZZP workshop Netwerken en Acquisitie
Feedback op de FNV ZZP en HAN workshop Netwerken

LinkedInvoordelen voor studenten bij stage loopbaan en uitbreiden netwerk

LinkedInvoordelen

Linkedin biedt veel voordelen voor studenten bij het vinden stage, loopbaan en uitbreiden netwerk

Voor ArtEZ #MediaMusic, een van mijn opdrachtgevers, geef ik een keer per jaar voor de derdejaars studenten een stagesollicitatie workshop. Ze worden dan voorbereid op het vinden en verkrijgen van een stageplaats. Natuurlijk komt daar het ol’skool sollicitatiebrieven schrijven voorbij. Want het is gewoon handig om te weten hoe je een aantrekkelijke sollicitatiebrief en CV kunt schrijven. In de workshop maken ze ook een persoonlijke SWOT-analyse. Zodat de student ook weet wat zijn sterke en minder sterke punten zijn. Daarbij worden vragen gesteld als: Wat heb je te bieden en waarin wil je jezelf nog in verbeteren? Waar wil je stage lopen zodat je gericht kunt zoeken?

Manieren van sollicteren

Belangrijk is dat je weet op welke manieren je kunt “solliciteren”. Bijvoorbeeld door in je netwerk te kijken wie je kan helpen aan een stageplaats of later zelfs aan een baan. Bij de introductie van LinkedIn is de eerste reactie vaak ‘Ja maar dat is toch voor zakelijke contacten’ of ‘Het is alleen maar interessant als ik straks ben afgestudeerd.’

Ik vertel dan de anekdote over een student die in LA stage wilde lopen bij een bekende singer-songwriter. Alleen kreeg hij helaas geen reactie van die persoon op zijn vele mailverzoeken. Ik vroeg hem de naam van de persoon. Via LinkedIn hebben we de bewuste persoon gevonden en het bleek een tweedegraads contact te zijn. Bij mutal connections zagen we namelijk de naam van een collega staan. Bleek die collega nauwelijks 3 meter van ons af te zitten in een afgescheiden glazen ruimte. We konden hem gewoon zien zitten voor onze neus.

Tendens

Wat verder telkens opvalt tijdens deze workshops is dat het merendeel van de studenten nauwelijks een idee heeft wat hun eigen docenten en alumni op zakelijk gebied doen en hen kunnen betekenen. Laat staan dat ze door hebben dat mijn collega’s hebben gewerkt of zelfs nog steeds met bekende (inter)nationale namen werken in de muziekindustrie. Namen waar deze MediaMusic studenten erg graag stage bij willen lopen.

Opvallend is ook dat studenten alleen maar mailen naar een bedrijf. En wanneer er geen bericht wordt ontvangen dan mailen ze nog maar nog eens. En bij geen reactie laten ze het er maar bij zitten. Bellen wordt blijkbaar niet meer gedaan. 😉

Yes de LinkedInvoordelen worden gezien

Goed te ervaren is dat na afloop van deze workshop de studenten wel de voordelen inzien van het gebruik van LinkedIn bij het vinden van hun stageplaats. Ze zagen verder de bijkomende voordelen zoals dat het hebben van een professioneel LinkedInprofiel het hun eigen vindbaarheid op het internet vergroot. Vooral toen ze dat hoorden over de vindbaarheid, vonden ze ook het feit dat ze 3 websites konden linken in het profiel interessant want ze wilden toch graag dat hun persoonlijke websites met portfolio’s nog sneller werden gevonden.

ROC Aventus
Onlangs heb ik een aantal workshops Linkedin op de internationale conferentie ROC Aventus goes International 2018 mogen verzorgen. Ook hier waren de reacties van de studenten dat LinkedIn alleen voor zakelijke gebruikers is tot dat je ze de mogelijkheden en kansen toont.

Recruiters
Volg je eenberoepsopleiding of een studie waarbij schaarste op de arbeidsmarkt is? Dan is de kans groot dat je wordt benaderd door een recruiter. Een andere manier van solliciteren. Niet vragen om een stageplaats of baan maar worden gevraagd.

LinkedInvoordelen workshop.
Wil je ook dat  jouw studenten de LinkedInvoordelen ervaren en zien? En dat allemaal in een insprirerende en motiverende LinkedIn workshop geleid door een workshopleider die continue contact heeft met HBOstudenten en hun belevingswereld kent?
Let op het gaat om een workshop dus de  studenten gaan daadwerkelijk aan het werk.  Het is dus geen presentatie. 🙂

Neem dan hier contact met me op. De inhoud en tijden altijd in samenspraak zodat er een optimaal rendement uit de workshop wordt gehaald door de deelnemers.

De bovenstaande tekst heb ik voor een artikel op LinkedIn  geschreven.

Intervisie als methode bij het beter worden in je werk

Workshop Intervisie als methode bij het beter worden in je werk.

Intervisie is een waardevolle methode om te werken aan de ontwikkeling van vaardigheden, inzichten, bewustwording en beroepshouding.

Bij intervisie:

  • nodig je elkaar uit tot zelfreflectie;
  • kom je tot nieuwe inzichten;
  • ondersteun je elkaar;
  • vergroot je je deskundigheden.

  • Je leert voortdurend van praktijkervaringen van en met elkaar (ondersteunen, leren, adviseren).
  • Je komt vrijwillig en op gelijkwaardige basis bijeen.
  • Je vergroot jouw communicatieve vaardigheden als actief luisteren en de juiste vragen stellen

Voor wie is intervisie interessant?

  • Als je in je vakgebied als zelfstandige alleen werkt, maar graag wilt weten hoe andere collega’s hun vraagstukken oplossen.
  • Als je graag andere collega’s uit je beroepsgroep wilt helpen met het oplossen van bijvoorbeeld vakinhoudelijke, ‘technische’ kwesties, maar ook vraagstukken, die met het persoonlijk functioneren te maken hebben.

Intervisie is een waardevolle methode om te werken aan de ontwikkeling van vaardigheden, inzichten, bewustwording en beroepshouding.

Intervisiemethodieken en vragenstellen

In deze workshop maak je kennis met verschillende intervisiemethodieken en de kracht van het stellen van de juiste open en gesloten vragen. Plus tips hoe je praktisch jouw eigen intervisiegroep(en) kunt opzetten.

  • Er wordt gewerkt met eigen praktijkcases.
  • Je maakt kennis met verschillende intervisiemethodieken
  • Aan het einde van de workshop heb je handvatten om zelf van start te gaan met een intervisiemethodiek.

Wat zeggen deelnemers over deze workshop?

In een veilige omgeving leer je basisvaardigheden als de juiste vragen stellen, actief luisteren, procesbegeleiden. (Mart)
Opfrissen van je communicatieve vaardigheden. (Monique)
Bevestiging van je activiteiten. (Birgit)
Intensief maar het gaf mij nieuwe inzichten doordat  je met meer mensen meer weet dan in je eentje aan de tafel. 😉 (Adri)

Deze workshop Intervisie wordt in samenwerking met FNV Zelfstandigen gegeven.

Meer weten en aanmelden dat kan hier.

Kijk ook eens naar de andere H4workshops met de thema’s netwerken en acquisitie.

Helpt ondernemers bij hun communicatie(ve vaardigheden)